Blizzard se v minulosti nechal slyšet, že některé schopnosti mohou a budou působit nevyrovnaně. Účelem beta fáze by mělo být nalezení optimálních řešení, s čímž pomáhá komunita. Její vynalézavost vytváří vhodnější prostředí pro objevení případných nedostatků, než interní testování, které je určitým způsobem omezené. Prozatím byly představeny jednoduché změny v dostřelu McCreeho, palebné rychlosti Pharah, Mei přišla o okamžité zmrazení při spolupráci s další Mei a Symmetra naopak získala posílení abilit, ačkoli se jedná o postavu s nejlepším poměrem výher.
Goodman: “Symmetra je zvláštní případ. Prozatím nebyla příliš hranou, ačkoli statistiky hovoří jasně. Naším primárním cílem je zábavnost všech hrdinů. Přesvědčovat hráče, aby si k ní nalezli cestičku, by bylo bláhové. Pokud si neužívají skvělý pocit ze hry, je něco špatně.”
Rozhodně nelze prohlásit Symmetru za dokončenou. Zůstane pod hledáčkem i nadále. Prozatím však se sníženými cooldowny.
Mercer: "Statistické hodnoty mluví silně v její prospěch, ale nesmíme dělat unáhlené závěry. Beta je období, kdy nejsou ještě zažité taktické pokyny a ideální skladba týmu. Symmetru si volí převážně zkušenější hráči, i to může být důvodem tak skvělých výsledků."
Balancování skrze míru oblíbenosti nemusí být i vzhledem k plánované e-sportové budoucnosti vhodnou volbou, ale na to už jsme si zvykli. Overwatch je jeden velký pokus a otazník. Jakékoli uspěchané hodnocení je zbytečné.
Overwatch podléhal vnitřnímu testování už před několika měsíci a mezi oblíbené postavy vývojářů patřily Zenyatta a Zarya. Jejich zastoupení v betě není takové, jaké se očekávalo.
Goodman: "Před spuštěním bety jsme si říkali, že jsou možná až příliš silní. Uvidíme, jak je přijme komunita. Prozatím se tolik neobjevují, ale přisuzujeme to faktu, že jsou naprosto odlišní od klasických postav v akčních hrách. Lidé zatím objevují jejich sílu. Naopak za Widowmaker a McCreeho dokáže hrát takřka každý."
Widowmaker a Mercy
Synergie Widowmaker a Mercy je jednou z prvních smrtelných kombinací. Jediný zásah do hrudi od Widowmaker společně s boostem od Mercy dokáže ubrat až 250 HP. Namísto jednoduchého nerfu těchto postav se můžeme dočkat úpravy trajektorie vystřelené kulky, vyšší spotřeby nábojů při střelbě skrze zaměřovač a oslabení damage boostu od Mercy. Výsledkem by mohlo být snížení damage na přežitelných 200 HP, čímž se opět otevře důvod, proč mířit na hlavu.
Snaha byla zachování jádra hratelnosti obou hrdinů. Z bety víme, že i samostatně dokáží nasekat velkou paseku, čisté číselné omezení statistik by silně narušilo charakteristickou gameplay. Widowmaker se vyznačuje nutností přesné střelby, pokročilí hráči Mercy naopak dokáží rozpoznat vhodnou chvíli pro léčení a pro zvýšení damage.
Hrdinové pod hledáčkem
Mezi další postavy zasluhující si pozornost patří Zarya. V současnosti nevíte, v jaké se nachází formě. Narážím na zvyšující se damage s každým zraněním, které pohltí její štít.
Bastion a Torbjörn jsou kapitolami sami pro sebe. Proti zelenáčům by v určitých situacích dokázali vyhrát možná i sami. Ti pokročilejší už je skoro ani nezaznamenají. Pouhá číselná úprava schopností by nemusela být vhodnou volbou. Změn se však dočkají až v příštím roce.
Závěrem
Goodman: "Na betě je skvělé to, že se nemusíte bát zasáhnout do hry. Od toho je to testovací fáze. Naším cílem není dosažení technicky dokonalého vybalancování. Důležitý je pocit z boje. Měli byste mít dojem, že jsou silní všichni."
Vyvažování takové hry, jako je Overwatch, kdy každý z hrdinů využívá typově naprosto rozdílné schopnosti, může být často k zbláznění. Občas zkrátka nelze jednoduše označit něco za příliš silné či slabé. V takových chvílích pomůže jen otestování přímo ve hře.
Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet