Začátek rozhovoru se týká prvního roku Heroes of the Storm na profesionální scéně. V druhé polovině přichází slovo i na Overwatch, který je dle některých názorů předurčen k e-sportové budoucnosti.
Co se všechno odehraje mezi kvalifikačními koly (např. European Road to Blizzcon) a samotným Blizzconem?
Ani nevím, kde začít! Asi nejvíce se momentálně snažíme zaměřit na samotné týmy. Seznámit diváky s putováním kvalifikačními poháry a celkově jejich životy. Vybudování vztahu k jednotlivým soutěžícím je v současné době náš primární úkol. Fanoušci, kteří nesledují scénu pravidelně, si díky tomu budou moci lépe vybrat oblíbený tým, a tomu následně fandit.
Pochopitelně značná část bude podporovat tým z domácího kontinentu či regionu, ale právě porovnání příprav družstev z opačných konců světa může být velice zajímavé. Každý má za sebou jedinečný příběh, jehož vyprávěním se pokusíme vytvořit základ pro skvělou show. Je nezpochybnitelné, že se atmosféra turnaje stupňuje s každým přerodem diváka ve fanouška.
Objevují se spekulace, že se mnoho týmů po Blizzconu rozpustí. Plánuje Blizzard nějaká opatření, aby se to nestalo?
Doufám, že představením plánu pro rok 2016 rozvíříme veškeré obavy. Podpora e-sportu v Heroes je pro nás samozřejmostí i v následujících letech. Ten letošní byl jen slabá ochutnávka toho, čeho jsme schopní. Nazvala bych to testovacím rokem. Jsem přesvědčená, že si Heroes dokáží ukousnout z e-sportového koláče mnohem větší kousek.
Pochopitelně nezapomínáme ani na vývoj samotné hry, ale máme dostatečné zázemí, abychom dokázali rozvíjet zároveň i ekosystém e-sportu. Už jsme komunikovali s vybranými týmy, se kterými jsme se podělili o plány na příští rok. Věřím, že budou dostatečným důvodem, aby nedocházelo ke zmiňovanému rozpadu.
Blizzcon se uskuteční již v listopadu, ale stále mluvíte až o příštím roce. Máte nějaké rady, čemu se mohou profesionální týmy ve vzniklé pauze věnovat?
Bohužel nemohu prozradit více. Snad jenom zmíním, že příští rok by se mělo konat ještě jedno World Championship. O účast na takovém turnaji už se vyplatí zabojovat.
Co si myslíte o struktuře turnajů v DotA 2, kde část tržeb z nákupů fanoušku tvoří prize pool? Je možné, že se tímto modelem nějak inspirujete?
Pochopitelně sledujeme aktuality na scéně ostatních populárních moba her. Je zajímavé vidět různé modely, nejen financování, které aplikují na své produkty. Nicméně my jsme odhodláni využívat toho, co je vhodné pro naše hry a naše hráče.
V minulosti jste najali už několik e-sportových týmů. Jaké má Blizzard eSports plány do budoucna a nemyslím pouze ohledně Heroes?
Ano, to je pravda. Už nějakou dobu spolupracujeme s profesionálními hráči. Divize eSports a vůbec kompetitivní herní průmysl roste nezadržitelným tempem. V nejbližší budoucnosti se pokusíme o rozšíření turnajů, ale vyjmenovat všechny naše plány a sny by vydalo na mnoho rozhovorů.
Asi nejzajímavějšího rozšíření doznala podpora a vůbec samotné zaměření na gaming ve školách. Snažíme se vybudovat stabilní komunitu a podporovat i amatérské hráče. Mimo to se pokusíme stavět na úspěchu Hearthstone Fireside Gatherings, které nelze považovat ze e-sportové události, ale výborně stmelují herní komunitu. Programy jako tento se dočkají rozkvětu a snad přesvědčí veřejnost, že kompetitivní hraní není pouze o špičce nejlepších, ale že každý si zde může najít své místo.
Jaké plány tedy máte pro hráče, kteří se nepohybují v soutěžním prostředí, ale rádi hrají vaše hry?
Dostáváme feedback od hráčů a týmů napříč komunitou. Bohužel dnes nedokáži podat konkrétní odpovědi, ale nasloucháme všem a ty nejlepší podněty jsou projednávány. Asi nejhlasitější je volání komunity po pravidelných událostech. Něčem, co umožní pravidelné soupeření na ligové bázi.
Existuje nějaká spojitost mezi Overwatchem a e-sportem?
Wow, to přeskakujeme hodně daleko do roku 2016. Hra ještě ani nevyšla! Pochopitelně se tato možnost nabízí, ale nyní se chceme zaměřit na samotné spuštění bety. Otázka e-sportu není momentálně prioritou.
Slyšeli jsme, že máte v Blizzardu interní ligu Overwatche. Jak probíhá a jakým způsobem to ovlivňuje vývoj samotné hry?
Nejsme jenom tým vývojářů, ale i vášniví hráči. Virtuální soupeření a všechny pocity s ním spojené si pochopitelně užíváme. Je tedy pravda, že pořádáme uzavřené soutěže. Někdy se zaměřujeme na testování a vyváženost, jindy jde o čistou radost ze hry.
Nicméně každý odehraný zápas prozrazuje něco nového. Feedback od hráčů, ač zatím v uzavřeném prostředí, je při vývoji neocenitelný. Pomáhá vylepšit herní obsah, vyváženost i grafický vzhled. Je to dokonalé propojení práce a zábavy.
V pozdějších fázích turnaje si občas pozveme komentátora, aby dodal našemu soupeření tu správnou šťávu. Tyto chvíle si vždy užíváme.
Jaká je zatím vaše nejoblíbenější postava?
Několik už jsem jich hrála, ale Torbjörn je můj nejoblíbenější. Je zábavný a vhodný pro někoho, kdo nemá stejně jako já tolik zkušeností s FPS hrami. Postřeh zkrátka není mojí nejsilnější stránkou, takže hrdina stavějící věže, které střílejí za vás, je výbornou volbou. Vlastně jsem o tom nikdy nepřemýšlela, proč ho mám nejraději. Kdo by neměl rád chlápka, který umí stavět útočná děla.
Nezkrácený rozhovor v původním znění najdete na stránkách ibtimes.com.
Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet