Developer Update - Systém progrese

Značná část ohlasů komunity volá po systému progressu a odměn, který by povzbuzoval v dalším hraní. Jeff v posledním Developer updatu nastínil dva systémy, které se do hry začlenily v rámci vnitřního testování, avšak silně pohořely. Nyní si je představíme, abychom pochopili svízelnou situaci vývojářů.
 

1. Systém talentů (podobně jako WoW a HotS)

Hraním za určitou postavu jste měli získávat klasické zkušenosti, otevírající možnosti nových spellů a abilit. Jeff tento systém představil na postavě Reapera. Jedna z jeho schopností zcela doplnila zdraví a druhá o polovinu prodloužila dostřel. 

Jak jistě víte z MOBA her, znalost jednotlivých hrdinů je pro úspěch nezbytná. Po celý zápas vám však stačí držet v hlavě zpravidla maximálně deset postav. Takový systém by značně ztížil hráčům už tak často napjatou situaci a stavěl by zeď do cesty nezkušeným nováčkům. Ti by se museli naučit nejen všech 21 postav, jelikož během souboje je možné je obměňovat, ale i celé stromy talentů, aby mohli odtušit, zda je před vámi Reaper se schopností léčení, či dostřelu. Možná si říkáte, že v současných mobách jsou desítky hrdinů a každý je nadán několika kouzly. Sečtěte si rychlost akčního Overwatch, rotace hrdinů během zápasů a vyjde vám, že ač je to velice zajímavě působící systém, mohl by mnoha hráčům pořádně zamotat hlavu.
 

2. Systém kosmetických úprav jako odměna za progress

I zde byste hraním za zvolenou postavu získávali zkušenosti, které by po dosažení levelu odemykaly nové grafické doplňky. Mezi jedny z takových odměn měly patřit i zmíněná graffiti. V průběhu testování se na vývojáře snesla obrovská vlna kritiky. Tento systém vyvolával nutkání hrát pouze za jednu postavu. Pokud už nějakou dobu sledujete Overwatch, jistě chápete problematickou situaci. Hlavní myšlenkou hry je změna hrdinů během samotného hraní a přizpůsobování se vývoji boje. Vzájemná reakce týmů na proměnlivé taktické postupy činí nejen hraní, ale i sledování mnohem zajímavějším. Instalace systému, znehodnocující základ hry samotné, proto nemohl být představen veřejnosti.

Jeff jej dokonce hodnotí slovy "malá katastrofa", ale druhým dechem dodává, kolik kosmetického a grafického obsahu díky takovému nápadu vytvořili. 

 

 

Návrat bety

Pevné datum není známé, ale návrat do budoucnosti by se mohl odehrát v období od poloviny do konce ledna. V případě, že se naskytnou překážky, není vyloučený ani přepad do únorových týdnů. 

Nový systém progressu by z nastíněných důvodů neměl protežovat hraní za jednoho z hrdinů či jiným způsobem ovlivňovat rozhodování. Po konzultaci s vývojáři World of Warcraft si Jeff a jeho tým uvědomili, že oproti klasickým hrám, kde neustálý vývoj, vylepšování a získávání odměn je základní herní mechanikou, Overwatch tímto směrem nemíří. Zážitek z multiplayerových online soubojů je zde postaven na roveň takovému systému, který by jej měl jen účelně doplnit. Lze tedy očekávat malý, nevýrazný systém, odměňující kosmetickými odměnami a s vyzněním "děkuji za tvůj čas s Overwatch".

 



Naposledy upravil/a Bellatrix 20.12.2015 v 20:05:59.

Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

kovka
Michal Kovář

kovka je autorom 109 článkov. Viac článkov tohoto autora nájdete na tomto odkaze. Pre viac informácií navštívte profil tohoto autora.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet