Battleborn vs. Overwatch

Mluvíme-li o konkurenci, máme na mysli obsahově podobný titul s jedinečnými hrdiny, týmovou spoluprací a příběhem. Všechny tyto podmínky splňuje nedávno vydaný titul od Gearboxu. Battleborn vám na první pohled může připomínat další díl ze série Borderlands a nebude to ani špatný odhad. Tvůrci se v mnoha ohledech nechali inspirovat svým starším dítkem.

Battleborn vás ve svém univerzu přivítá několikaminutovým intrem a nutno říci, že po vlažném začátku chytí příležitost pořádně za pačesy. Kombinací hudebního doprovodu a komiksovou stylizací vytvoří jedinečnou atmosféru, která nejednoho diváka učaruje. Kdo by si po takovém úvodu nepřál rovnou celý seriál, posuďte sami.

GAMEPLAY

Požitek z této omalovánkové akce a množství barevných efektů můžete prožít hned ve dvou hlavních herních variantách.

Oproti Overwatch zde naleznete „Story mode“ pro jednoho až pět hráčů. Jednotlivé mapy se následně přizpůsobí počtu a honba za příběhem může začít. Nicméně pojmenování „Solo / Co-op“ by možná bylo přesnější. Ve své podstatě se nejedná o nic jiného než o velmi jednoduchý postup vpřed s několika bossy a mechanickými překážkami. Fakt, že při základní obtížnosti lze dohrát misi takřka se zavřenýma očima také není příliš povzbuzující. Ani klasická změť číselných zranění a krátká intra bossů ve stylu Borderlands nedokáží pozvednout jinak stereotypní postup. Zajímavou výzvou je však možnost Advanced v kombinaci s Hardcore. Slovy obyčejného hráče se jedná o nejvyšší obtížnost s jedním životem. Při standardním nastavení je hra velmi shovívavá a dovolí vám vyčerpat životy na minimum hned několikrát.

Druhou volbou je „Versus“, který se skládá hned ze tří podkategorií. Obsahem Capture není nic jiného, než co napovídá samotný název. Cílem je zabrat více kontrolních bodů než soupeř a pokusit se je déle udržet ve své moci. Za každý takový zabraný bod postupně naskakuje skóre a tým, jež první dosáhne cílového součtu, vyhrává. Meltdown, neboli volba pro ochranáře-zabijáky, vás postaví před netradiční úkol. Společně se spoluhráči musíte eskortovat do cíle a obětovat co možná nejvíce počítačem řízených postaviček. O výhře nepřekvapivě rozhoduje jejich počet. Koho nezaujala ani jedna ze zmíněných voleb, má na výběr ještě jednu. Incursion staví úspěch na zničení nepřátelské základny, k čemuž napomáhají minioni a ti nepřátelští naopak brání. Ano, je to taková DotA či LoL. Pokud se v nejbližší době neodhalí v rámci připravovaného DLC nový herní mód, Incursion se dozajista stane nejpopulárnějším. Ze všech tři je totiž nejzábavnější, nejbarevnější, nejšílenější.....

Souboje probíhají v sestavě 5v5 a jsou okořeněny hned několika prvky. Pominu-li vylepšení hrdinů, ke kterému se vrátím níže, na jednotlivých mapách jsou rozmístěna místa pro stavbu. Na takových pozicích můžete utratit své nashromážděné krystaly (obdoba goldů) a vybudovat některou z nabízených pomocných věží. V určitých situacích není lepšího pomocníka.

HRDINOVÉ

Battleborn nabízí hned 25 hrdinů, avšak na počátku si musíte vystačit jen s malým zlomkem. Na jednu stranu je nástup do hry pro nováčky jednodušší, na druhou stranu pocit z omezení není nejpříjemnější. Battleborn oproti Overwatch neumožňuje střídat hrdiny během hry, taková volba by se právě s uzamčenými postavami příliš neslučovala. V tomto směru nabízí titul od Blizzardu o jednu z taktických rovin navíc, ale ani Gearbox nezůstává v hloubce taktických možností pozadu a umožnuje nejen vizuální customizaci postav, ale především i tu funkční. Hraním či zakoupením klasických boosterů (balíčků) za in-game měnu (nikoli za reálné peníze), sbíráte rozličné předměty. Až tři takové kusy vybavení lze navěsit na svoji postavu a vylepšit tak její statistiky. Aby nedocházelo ke značně nevyrovnaným partiím, aktivovat jednotlivé předměty stojí určitý počet krystalů. Je jen na vás, zda své nashromážděné blýskavé úlomky využijete pro stavbu věží či investujete do sebe samotných.

S hrdiny a jejich postupným odemykáním souvisí systém progresu, který se objevuje hned v několika rovinách. Tzv. „Helix sytém“ je postupné získávání úrovní během jediné hry. Při takovém postupu se otevírají nové schopnosti a vylepšují ty stávající. Na výběr máte vždy mezi dvěma volbami.

Druhý systém, „Character rank“, je svázán s každým z hrdinů. Ti mohou postupným hraním dosáhnout až 15. úrovně. Odměnou jsou nové schopnosti do Helix systému a pochopitelně skiny. Jestliže sledujete Overwatch už déle, určitě si pamatujete, jak tento systém nejvíce kritizoval Jeff Kaplan. Dle jeho názoru může docházet k upřednostnění některých hrdinů na úkor taktickým požadavkům. Zde si můžete na vlastní kůži vyzkoušet, zda měl pravdu.

V poslední řadě mluvíme o „Command rank“ spojeným s uživatelským účtem. Stoupání po tomto žebříčku odemyká rozličné odznaky a odměny pro všechny hrdiny.

PŘÍBĚH

Až do teď se mnohým z vás mohlo zdát, že je Battleborn vyrovnaným konkurentem, majícím i několik pozitiv navíc. Obrat nastává v rovině příběhu. Veškeré hvězdy ve vesmíru jsou ničeny temnou silou až do situace, kdy zbývá poslední. To přimělo několik frakcí shromáždit se na jednom místě, kde řeší nejen svoji existenci, ale i vzájemné spory.  A to je více méně všechno. Gearbox se pokusil i o pohyblivý komiks, avšak v žádném aspektu nedosahuje kvalit komiksů a především shorts, na jaké jsme si zvykli. Na první ze tří dílů se můžete podívat níže.

CELKOVÝ DOJEM

Ač by se na první pohled mohlo zdát, že jsou to vzájemně velmi podobné hry, opak je pravdou. Overwatch vystupuje jako velice vyladěná hra ve všech směrech a nabízí taktické souboje mezi dvěma týmy bez vnějších zásahů (věže, minioni, bonusové karty...). Battleborn se svou grafickou stylizací, množstvím efektů a značným množstvím proměných, které ovlivňují vývoj sobojů, poskytuje naprosto odlišný zážitek více podobný klasickým MOBA hrám. V žádném případě se nejedná o vzájemné kopírování, oba tituly mají překvapivě více rozličných než společných vlastností, ač to na první pohled nemusí být patrné. Kdo si oblíbil vizuální stylizaci a souboje v Borderlands, určitě si Battleborn zamiluje.

Nejen z nabídky season passu a přístupu Gearboxu k následným rozšířením je jasné, že se dočkáme značného množství DLCs. Vynaložená částka na samotnou hru se tak v nejbližší budoucnosti určitě o něco rozroste. Taktéž grafická stránka by si zasloužila určitá vylepšení, detailnější textury a vyhlazenější hrany by jen prospěly.

Na druhou stranu Battleborn přichází na konzole se split screenem a celková hratelnost působí jako mnohem přívětivější pro konzolové hráče. Ačkoli obě hry byly testovány pouze v PC verzi, odhaduji, že se hráči věrní klasickému PC spíše přikloní k Overwatch a Battleborn si získá své zastánce na konzolích pro své jednoduší ovládání a menší nutnost přesnosti pohybu a střelby. Kdo si myslíte, že bude v následujícím roce úspěšnější, Overwatch nebo Battleborn?



Naposledy upravil/a kovka 11.05.2016 v 17:08:37.

Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

kovka
Michal Kovář

kovka je autorem 109 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet