Tank - Counteři

Co je counter?

Tato otázka byla vyřčena i u minulého článku, ale s ohledem na nový druh hrdiny je výhodné ji znovu položit. Každý hrdina v něčem vyniká. Counter tedy neznamená jen "zabíječ", ale také hrdina, který umí zničit soupeřovu výhodu.

Je dobré myslet na to, že se hrdinové counterují často navzájem. Záleží na mnoha okolnostech, jako mapa, složení týmu, strategie i skill hráčů. Co může fungovat v goldu, nemusí být stejně účinné v diamondu apod. Z těchto a mnoha dalších důvodů nemusí informace v článku odpovídat osobním zkušenostem. Proto je rozepsáno nejen, který hrdina counteruje kterého, ale také proč.

 

Hrdinové

D.Va

Nejmobilnější tank schopný zbavit se většiny ultin lusknutím prstu. Může se soustředit na flankování a nebo krytí týmu. Velký headshot hitbox je částečně kompenzován ohromným množstvím armoru a životů. Navíc jako správná gamerka má (alespoň) dva životy.

Silná proti:

Samotný Defense Matrix umí poskytnout až čtyřvteřinovou ochranu proti jakýmkoliv projektilům. Na rozdíl od bariér se řídí tato ochrana pouze časem. Jelikož chrání oblast několik metrů před sebou, může takto relativně snadno pohltit i většinu ultimátních schopností.

Snipeři - Pokud je potřeba tým rychle přesunout přes nějakou oblast, stačí nahodit obranu a tým bezpečně projde. Navíc si pro ně může snadno dolétnout a vypořádat se s nimi osobně, nebo je shodit z výhodné pozice do hloučku spojenců.

Ana - Jediný hrdina léčící pomocí projektilů (vynecháme-li Soldierovu přenosnou lékárničku). Cokoli dalšího, co Ana dělá, je také projektil. Defense Matrix tak z ní dělá pouhého pozorovatele.

Winston - Spolu s D.Vou mají velkou hlavu a oba bojují na blízko. I kdyby se nejednalo o přesnou střelbu, opičí tělo snadno pohltí celý rozptyl Fusion Cannons. V duelu tak vyhrává kráska nad zvířetem.

Bastion - Enormní zranění mechanického ornitologa je kompenzováno nízkou pohyblivostí. D.Va tak může krýt spojence, který se s ním vypořádá dříve, než se oblíbený Omnic přesune do bezpečí. Navíc, pokud se D.Va vyloupne ze svého vajíčka, je její pistolka proti zakempenému Bastionovi překvapivě účinná.

Tolbjörn - Podobně jako u Bastiona, jen je mnohem bezpečnější se s jednou ze složek vypořádat osobně. Případně je možno ukázat, zač je toho korejská technologie a hodit do kryté oblasti explodující MEKA.

Slabá proti:

Pokud se D.Va nemůže bránit, je její velký hitbox odsouzen k záhubě. Posléze i její malý hitbox. Neprojektilové zbraně jsou často dobrou volbou, jakjejí mechanické vajíčko rozlousknout.

Mei - MEKA není první kovový oblek, který poznal problematiku namrzání. Šikovně zablokovaná úniková cesta má také silný účinek.

Sombra - Hana Song se může buďto bránit, čímž pronikne Hack, nebo střelit Sombru a schytat zásahy od protivníků. Další znevýhodnění je nemožnost odletět do bezpečí. Nechat se Hacknout je značně nepříjemné.

Zarya - Těžko rozstřílet její bariéru a nenechat se zastřelit. Bránit se jejímu útoku lze pouze útěkem.

Reinhardt - Stačí málo a hrůzu nahánějící explodující díra v rozpočtu (ne vážně, kolik stojí posílat rozmařilé dívce stále nové zloboty? Účet bude asi podobný, jako za Reaperovi brokovnice) je zcela pohlcena štítem. Pokud se D.Va dostane na kontaktní vzdálenost, bude snadno rozebrána na prvočinitele.

Reaper - Pokud je smrťák v zádech, což by tak nějak být měl, dostane se k pilotce velmi rychle. Na druhou stranu se lze pomstít zmatrixováním jeho koláčovému tanci.

Symmetra - Další útok, který pronikne neprostřelitelnou obranou.

Komba:

Samotný Defense Matrix dokáže ochránit ultimátky spojenců (Reaper, Pharah), ale D.Va má velmi účinnou schopnost, která se dá dobře kombinovat.

Mei - Nejen zabíjením živ jest hrdina. Při dobývání území lze samozřejmě všechny zmrazit a zabít, k tomu se ale hodí jiní hrdinové. Spolu s Mei je možné soupeře vyhnat. Explozivní robůtek a mrazivý robůtek umí soupeřům jasně říct, jak moc nejsou v dané oblasti vítaní. A následné zablokování přístupu skrze stěnu je opravdu mnoho vteřin, které dopomohou k vítězství.

Zarya - Pokud se nemohou soupeři bránit bariérou (což při dobré souhře opravdu není snadné), pak je jejich osud zpečetěn a zaznamenán v POTG.

Ana - D.Va je při střelbě zranitelná, silná a vytrvalá. Šikovná D.Va využije Nano Powr Up k rozsévání zranění.

Bastion - Minicombo spočívající v podobné ochraně, jaké se Omnicovi dostane od Reinhardta. Jen není třeba stát přímo před ním. Odklidit chráněného Bastiona je pak mnohem těžší.

Sombra - Mnoho hrdinů se při ochraně před výbuchem spoléhá na své schopnosti. EMP tak... může pomoct. Hlavně pokud se soupeři kryjí za bariérami v domnělém bezpečí.


 

Reinhardt

Jeden z nejpickovanějších hrdinů ve hře schopný chránit své spojence. Je silný, odolný a obdařený elegantním německým akcentem. Nicméně uvažuje-li se o jeho síle, je třeba počítat s důležitým faktorem. Reinhardt se nepohybuje po mapě sám a za jeho bariérou se krčí zbytek týmu.

Silný proti:

Pokud soupeři číhají, stačí k nim dojít a nechat spojence se s nepřítelem vypořádat. Ale sám si poradí s velkou spoustou nepřátel i bez pomoci. Také je to jeden z mála hrdinů, kterému nevadí energetická bariéra, zároveň ji nemůže nijak poškodit.

Reinhardt - Cokoli, co Reinhardt udělá, neumí sám vyblokovat. Tedy dokáže obejít svou vlastní obranu. Kladivo a Fire Strike pronikne energetickým štítem, ten pak vykryje ultimátní ozembouch. Charge je pak divoká karta. Zastunovat sebe i soupeře, nebo se nechat obejmout a odnést někam na klidnou debatu? Tak či tak, oba týmy přijdou o svůj kryt. Navíc souboj dvou kladivy se ohánějících důchodců v plné plátové zbroji? Kam se hrabe balet.

Zarya - Kladivem se dají řešit spory, kdo je silnější. Pokud se Reinhardt dostane na kontaktní vzdálenost (a že se dostane), pak má Zarya problém. Nemá žádný armor, únikovou schopnost, jen dočasnou bublinku. Jen je třeba dávat pozor na Chargování a praštit s ní (nebo jejími svěřenci) o stěnu až po odbublinkování.

Tolbjörn - Veskrze nízká mobilita jasně určuje, odkud nepřátelský útok přijde. Stačí pak malá týmová pozornost a trpasličí mistrovské dílo se válí po podlaze.

Snipeři - Než se prostřílí štítem, celý tým projde do bezpečí.

D.Va - Chvíli vykrývá její útoky štítem a na blízko je Mobilní Exo-Force jak ořech. Pár úderů do tvrdé skořápky následováno několika údery do měkkého vnitřku. Co se otravného defense matrix týče... pokud opravdu překáží, pak Charge řeší opravdu mnoho problémů.

Snipeři - Než se prostřílí štítem, celý Reinhardtův tým proběhne do bezpečí, nebo opětuje střelbu.

Slabý proti:

Bez štítu je Reinhardtova odolnost jen minimální. Charge je velmi užitečný, ale nedá se zastavit předčasně, znamená to tedy riskantní chování. Na druhou stranu YOLO.

Bastion - Výhodou Reinhardtova štítu je, že zabírá ohromnou plochu. Na druhou stranu je nevýhodou, že zabírá ohromnou plochu. Pokud pomalu vychází zpoza rohu, stačí odstřelit rožek a celá bariéra je dole. Je-li protivník uprostřed ulice i se svou partou, pak čeká Omnica cvičení ve střelbě.

McCree - Šikovný McCree ví, jak sundat Reinhardtův štít a vysypat do něj celý zásobník. V případě flanku se může nebohý Wilhelm jen těžko bránit.

Pharah - Snadno se dostane na kteroukoli stranu štítu a může si od Crusaidera nechat pouze zamávat kladivem. Odhození může být také zajímavá a účinná strategie.

Junkrat - Zde záleží na ohnivlascově strategii. Může obstřelit štít, prostřílet se skrz, flankovat, nebo nechat svého soka vstoupit na minu. Létající Reinhardt pak nemůže své protivníky ochraňovat. Past pak zabrání Chargi, nebo vystaví bariéru déletrvajícímu náporu.

Reaper - Naděje na přežití se rozplynou, jako smrťák nad hrncem.

Mei - Ledová stěna oddělí Reinhardta od jeho týmu. Roztomilá Číňanka pak proběhne za podpory týmu bariérou a udělá s Německou silou to, co pravá Ruská zima.

Tracer - Šikovná Lena zvládne být tak otravná, že vykličkuje mezi nepřáteli a rozstřílí Reinhardta.

Sombra - Bez štítu je tento hrdina jen slabým odrazem své velikosti.

Komba:

Pokud je pro kohokoli výhodně spustit svou ultinu uprostřed ulice, může se radostně schovávat za velikánovým štítem. Dalšími oblíbenými spojenci jsou hrdinové schopni udržet nepřátele na jednom místě.

Zarya - Blackhole + kladivo. Kdyby to nestačilo, lze ještě soupeře položit na lopatky.

Ana - Nejznámější combo s Reinhardtem (však bylo v traileru). Jelikož již není součástí této dvojice bonus k rychlosti, je tato dvojice o trochu slabší, ale stále velmi nebezpečná. Po boku s Lúciem se kladivová zhouba vrací. Nebo s vlastní ultinou, to funguje stejně dobře.


 

Roadhog

Osobní Junkratův bodyguard má nejodolnější tělo v celé hře a schopnost si ho sám léčit. Sice je pomalý a může bojovat jen na blízko, či střední vzdálenost, ale umí si kontaktní souboj vynutit. Hák je lékem na přehnanou hyperaktivitu.

Silný proti:

Každý, kdo neustojí kombinaci háku, výstřelu a háku, je dobrým cílem. Také každý hrdina neschopný prostřílet se skrze enormní množství životů snadno podlehne. Hák je nejen velmi ikonický, ale extrémně silný. S podporou týmu stačí odchytnout i odolného protivníka a rychle padne.

Tracer - Chvíli je tuhle, hned je támhle, jeden dobře mířený hák a už není. Nezahákovat ji znamená nechat touto praštěnou holkou skákat okolo a nechat ji sledovat, jak se pašík léčí.

Bastion - Síla bastiona spočívá v pokrytí určité pozice. Zaháknout ho neznamená pouze vytáhnout ho z bezpečné pozice, ale i z meditační jogínské pozice "kulometný pes".

Pharah - Pokud někdo nadává na neuvěřitelně dlouhý dosah háku, je to právě Egypťanka.

Genji - Kdysi byl ninjou, ale pak dostal hákem do kolene. Jen je třeba si pohlídat Deflect. Navíc útok ninji není tak silný, jako potetovaného břicha. Dobrý Roadhog si s poskakujícím Shimadou poradí (relativně) snadno.

Healeři (krom Any) - Pokud si Roadhog vybere vhodný cíl, je o starost méně. Zenyatta se těžko vyhne. Lucio si se svou mobilitou moc nezašpásuje. Zajímavý způsob je i po boji, když se blíží Mercy se svým "Heroes never die," stačí ji zahákovat a obšťastnit osudem jejích spojenců.

Winston - Pár ran z brokovnice a s Winstonem je ámen. Při pokusu o útěk ho stačí po vzoru hororových filmů stáhnout zpět do nebezpečí. Naopak Winston nemá dostatek voltů na včasné usmažení maskovaného Maka Rutledge.

Sporné:

Reinhardt - Pokud je rytíř nedočkavý a chce se připojit k všeobecnému útočnému šílenství, lze ho překvapit přitáhnutím. S trochou znalostí fyziky je jasné, že ta věc na konci řetězu o ní neví vůbec nic, neboť dokáže zastav Charge z jakéhokoli směru. Na druhou stranu umí bariéra dobře odolávat pokusům o odlovení přátel.

Slabý proti:

Pomalý a silný na krátkou a střední vzdálenost Bez háku si nevynutí útok na blízko a největší síla přežití spočívá v relativně pomalém léčení. Tělo zápasníka Sumo sice vydrží hodně, ale jako u většiny tanků, zabírá mnoho prostoru.

Reaper - Antitank ve své nejhrubší podobě. Žádný armor znamená, že vydrží opravdu málo. Reaper v případě problémů může o své smrtelnosti mlžit.

Mei - Šikovná Mei umí postavit zeď mezi přitahovače a přitahovaného. Ta nešikovná jim může alespoň zamávat. Pomalé střelbě z Scrap-guny (šrotovnice?) se umí jednoduchým sebezmražením vyhnout a svého protivníka znanukovatět.

Ana - Šikovně hozený granát znamená dlouhé dýchání ničeho. Jako velký a pomalý cíl přímo láká k uspávací šipce a vzpomínce na doby, kdy bez flétny nešlo projít.

Zarya - Obě bariéry snadno zabrání zahákování, brokovnice nabije zbraň a zbraň sprovodí tlouštíka ze světa. Navíc může na poslední chvíli zachránit i zahákovaného supporta.

D.Va - Pokud chce D.Va potopit Roadhoga, má dobrou šanci, prostě mu vyzdobí svým zásobníkem plynovou masku a pokud se vyloupne jak kuřátko z ocelového vajíčka, dorazí jej pistolkou. Navíc může chránit své spojence pomocí defense matrix.

(Ano, vzájemně jsou oba napsáni jako counteři toho druhého, prostě záleží kdo to umí lépe. Navíc Roadhog hůře uteče sebedestruktivní ultimátce, ale i tak se těžko určuje, kdo je čím counterem. Nicméně na rozdíl od D.Vy má zajímavou výhodu. V poslední chvíli může zahákovat vybuchující MEKA... a zabít tak vlastní tým. Pravda, existují i lepší výhody.)

Komba:

Zarya - Šikovný Blackhole a kulometná brokovnice znamená pro protivníka bolestivou zkušenost.

Lúcio - Šrapnelová brokovnice v ultině znamená vcelku pomalou chůzi. Dříve stačil Nano Boost od Any, aby byl mnohem méně zranitelný, nicméně rozdíl mezi 5k a 7,5k není tak úžasný. Hlavní výhodou je rychlost a "nezranitelnost".

Mercy - Roadhogovo velké tělo ustojí neskutečné zranění. Může tak svému supportovi dopomoci k nabytí ultiny. Pokud má léčitelka práci jinde, může se postarat o svou životnost sám. Damage boost je pak jen příslovečnou třešničkou na dortu.


 

Winston

Postrach supportů, skákající hulk, vědec a chodící reference, to vše je Harambe.

Silný proti:

Jednoduše lze Winstona označit za postrach "měkkých" cílů. Díky mohutnému skoku mu jen tak něco neuteče. V přežití mu pomáhá bariéra i supporti. A pokud se naštve, to je kapitola sama pro sebe.

Supporti - Těžko se brání a dobře se jimi prohání elektrony. Než se jejich spojenci vzpamatují, provoní okolí jemná vůně toastu. Samozřejmě je třeba trochu chytře operovat se skokem i s bariérou, ale výsledek vypadá vždy podobně.

Snipeři - Jsou na tom podobně jako Supporti, jen jsou více zalezlí a tedy více osamocení.

Genji - Jeho hlavní silou je uskakovat střelbě, nebo ji vykrývat. Když se všechno pokazí, uskočí do bezpečí. Tedy nic, s čím by si opičák neporadil.

Tracer - Šikovná Tracer se může s nešikovným Winstonem měřit. Ale není vědec pro nic za nic. Chytrý přístup k její vzájemné pohyblivosti a Lena Oxton může přehodnotit význam slova "přátelství".

Slabý proti:

Winston má velkou hlavu (slyšíte tu písničku?), a musí se dostat na blízko ke svým obětem. To přímo nabádá k brokovnicové odpovědi.

Reaper - Pár ran do hlavy a Reaper může pozřít nelidskou duši.

Bastion - Jeden malý krůček pro člověka, ale mohutný skok pro opičáka vědce. Při poměřování vzájemného zranění se Omnicovi nemůže jen tak nikdo měřit. Na dálku může Winston jen zasalutovat svému osudu.

McCree - Na dálku neudělá Winston nic. Na blízko pocítí sílu McCreeho revolveru a stunu.

D.Va - Boj proti této devatenáctce je nepříjemný. Pokud se pro ni boj nevyvíjí dobře, prostě uletí do pryč.

Roadhog - Překonat 600 životů + 300 heal trvá asi 15 vteřin. To je déle, než se může Roadhog znovu vyléčit. Jít tedy 1v1 není ideální duel.

Mei - Z opičáka se stane sněhulák, místo mrkve dostane rampouch a je klid.

Zarya - Střílet do davu znamená, že není možné někoho vynechat. Je tak snadné naštvat... totiž nabít Ruskou technologii.

Zenyatta - Discord Orb je účinný proti komukoli, ale s většími hitboxy přichází i větší účinnost.

Komba:

Malý dosah, ale plošný účinek. Ultimátní schopnost pak změní celé Winstonovo počínání na odhazující mašinu s ohromným množstvím životů.

Zenyatta - Díky temné kouli může Winston zabíjet rychleji. Díky světlé kouli může zabíjet déle. Navíc je support hrdinně v dálce a bezpečí.

Zarya - Sebevražedné skoky do skupiny nepřátel jsou rázem méně sebevražedné. Gravitační studna pak udrží všechny nepřátele v dosahu mocného Tesla Canonu, nebo naštvaných pacek.

Mei - Nevýhodou agresivního jednání může být odhánění nepřátel daleko do bezpečí. Pokud se ale za nimi vztyčí ledová stěna, není před rozzuřeným opičákem úniku.

Ana - Winston je drzí skokan. Držet si při útoku supporta u těla je značně riskantní. Nano Boost dělá z Winstona elektrizujícího a nezastavitelného modrého démona. Až tento boost skončí, může nahodit červeného démona. Ještě přidat Hulka a dá to dohromady všechny základní barvy.


 

Zarya

Rusové jsou známí svou silou a houževnatostí. Tato atletka vše prezentuje velmi dobře. Bariéry odstraňují mnoho debuffů a jejich nabíjení zvyšuje sílu primární zbraně do překvapivých čísel. Blackhole je pak nejsilnější poziční schopnost ve hře, kterou je možno kombinovat téměř s kýmkoli.

Silná proti:

Silou této Rusky jsou její bariéry. Přehled o členech vlastního týmu a vystavení je přijatelnému nebezpečí je klíčové. Primární útok i sekundární mají mnohá využití. Množství štítu pak dělá z povrchových zranění jen něco nezajímavého.

Genji - Pokud Zarya udrží svůj paprsek na poskakujícím cíly, zpečetí tak jeho osud. Bariéry pak ochrání spojence od překvapivých útoků.

Junkrat - Pokud se na zemi válí pár granátů, stačí zapnout bariéru a proběhnout je.

Winston - Jeho plošný útok funguje stejně dobře, jako Junkratova střelba.

Mei - Zarya je schopna odstranit zpomalení ze sebe i spojenců. To vystavuje modrou ďáblici všeobecně dřímající nenávisti.

Torbjörn - Věžička si nevybírá a tak ráda nabíjí Zaryu, aniž by jí způsobila větší zranění.

D.Va - Stejně jako Genji nedokáže ani tato dívčina vyblokovat paprskový útok. V součtu i s bublinou vydrží Rusko déle, než Korea.

Tracer - Její rychlo-střelba snadno nabije bubliny. Nízký počet životů Tracer se nabité zbrani neubrání dlouho.

Slabá proti:

Nejmenší počet životů mezi Tanky a omezený dosah primárního útoku. Navíc nemá žádnou pohybovou dovednost (vyjma Rocket Jumpu, ale ten v boji moc užitečný není).

Pharah - Ohromný odstup dělá z poletuchy protivníka s nízkou možností odpovědět.

Reaper - Pokud je bariéra dole a pak přiskočí smrťák, je rychle dole.

Bastion - S jeho pomocí splaskne bublina velmi rychle.

Reinhardt - Stačí jen úsměv a hrubé násilí.

Komba:

Zarya je velmi univerzální. Bariérami umí ochránit ultimátní schopnosti spojenců. Black Hole přichystá protivníky do šikovné a zranitelné pozice.

Pokud vezmeme v potaz Black Hole, pak se dobře kombinuje s ultinami těchto hrdinů: Reaper, Tracer, Pharah, Genji, Junkrat, Hanzo, Roadhog, Bastion, Mei, D.Va... Stejně se dají hrdinové během vlastní ultiny ochránit pomocí bubliny. Pokud se tyto "ultimátní" interakce vynechají, seznam interakcí bude vypadat trochu jinak:

Pharah&Junkrat - Střelba explodujících projektilů do hloučku nepřátel dělá velkou paseku.

Bastion - Krátký příběh o tom, kterak rudý tým k ementálovému zkrášlení přišel. S šikovným načasováním lze protivníky na konci gravitační studny pomocí Concussive Blastu/Miny odhodit z útesu.

Tolbjörn - Většina hrdinů o přidané životy přijde ihned. Zarye vydrží přidané životy déle.

Reinhardt&Winston - Doběhnou k hloučku nepřátel a jednoduchým primárním útokem jim vysvětlí, zač je toho TeamTank.


 

Související článek

Jak counterovat Offense

Jak counterovat Defense



Naposledy upravil/a Kizuoto 10.12.2016 v 08:42:11.

Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Suna 05.12.2016 08:49

Darlington
Dal jsem vědět člověku, který měl ceny odeslat. Pokud ceny ješte nebyly odeslány, je to neschopnost vedení a velice se omlouvám. Já jakožto šéfredaktor s tím nic neudělám, můžu maximálně na nadřízeného tlačit, což už nějakou dobu aktivně dělám. Omlouvám se, je mi to líto, snad ceny brzy přijdou.
V pohodě, chápu to. A děkuji.

Darlington 04.12.2016 22:33

Suna
Už je mi to blbé, ale před měsícem tady probíhala soutěž, která byla dávno vyhlášená a měli jsme obdržet ceny. Já jsem tu už psal...prý se to posílalo, tak 2 týdny zpět a furt nic nedošlo. Prosím o vyřízení, děkuju.
Dal jsem vědět člověku, který měl ceny odeslat. Pokud ceny ješte nebyly odeslány, je to neschopnost vedení a velice se omlouvám. Já jakožto šéfredaktor s tím nic neudělám, můžu maximálně na nadřízeného tlačit, což už nějakou dobu aktivně dělám. Omlouvám se, je mi to líto, snad ceny brzy přijdou.

Suna 04.12.2016 12:50

Už je mi to blbé, ale před měsícem tady probíhala soutěž, která byla dávno vyhlášená a měli jsme obdržet ceny. Já jsem tu už psal...prý se to posílalo, tak 2 týdny zpět a furt nic nedošlo. Prosím o vyřízení, děkuju.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet